Digitalizarea afacerii: de ce ai nevoie ca business de semnătură digitală?

Afacerile din România au resimțit nevoia profundă de digitalizare în ultimul an, când relațiile de business la distanță s-au transformat. Astfel, antreprenorii au resimțit nevoia să înlocuiască facturile și contractele fizice cu unele digitale, iar în relație cu partenerii de business, dar și cu statul, au avut nevoie de semnătură digitală. Iar astăzi antreprenorii au soluții simple la dispoziție.

În martie 2020 antreprenorii din România s-au trezit în fața unei situații neștiute până acum. Clienții și angajații au plecat acasă, am muncit de la distanță. Procedurile vechi au trebuit transformate.

Până atunci, orice antreprenor aplica metodele pe care le cunoștea și care funcționa, chiar dacă nu erau neapărat moderne. Dar brusc, ei au trebuit să apeleze la unelte digitale, de la conturi și plată cu cardul, la magazine online, la semnături digitale, pentru că brusc contractele nu se mai trimiteau prin servicii de poștă.

Conform unui studiu Mastercard publicat pe 19 noiembrie 2020, pandemia a forțat digitalizarea în Europa. Astfel, 62% din antreprenorii europeni și-au arătat interesul pentru platforme digitale de banking, o creștere de 13% față de anii anteriori. De asemenea, 50% dintre est-europeni spun că a crescut frecvența cu care efectuează tranzacții online sau prin intermediul aplicației.

Și dacă utilizatorii s-au schimbat, și IMM-urile din România s-au adaptat. Indiferent de domeniu, companiile au apelat la soluții digitale. Fie și-au făcut un magazin rapid și au implementat o soluție de plată cu cardul, fie au început să livreze produsele lor prin aplicații dedicate, fie au schimbat modul de lucru pe care îl aveau cu partenerii de business. Iar tendințele vor continua.

Mastercard a lansat pachetul „Digitalizarea Afacerii Tale”, prin care ajută clienții care au carduri Mastercard Business să adopte tehnologii digitale esențiale pentru eficacitatea afacerii, dar și pentru reducerea costurilor, inclusiv semnături digitale cu 30% reducere de la certSIGN.

Astăzi, vrem să facem un prim pas înspre educarea business-urilor din România și să explicăm simplu de ce ca afacere mică și medie ai nevoie de semnătură digitală. Pentru că doar nu vrei să mai trimiți contracte fizice. De altfel, unde să le trimiți? Numeroase companii lucrează integral de acasă.

De ce ai nevoie de o semnătură electronică?

Semnătura electronică poate fi folosită pe orice tip de document electronic, de la contracte, facturi fiscale, declarații fiscale, raportări și bilanțuri contabile. Astfel, ai nevoie de o semnătură electronică pentru a putea digitaliza toate aceste procese, ceea ce va duce la productivitate mai mare și o reducere de costuri importantă.

Ce reduceri de costuri faci cu o astfel de soluție?

Gândește-te cum foloseai documentele fizice. Le redactai, le printai, le semnai fizic, le puneai în plic și le trimiteai către parteneri de business. Ulterior le arhivai în format fizic, ceea ce ducea la costuri suplimentare. Companiile mari și cele mai mici au înțeles că digitalizarea nu e doar un moft, ci o decizie strategică. Timpul pierdut scade cu 99%, iar costurile unei companii se reduc cu 40% pe această linie.

Cum poți utiliza semnătura electronică?

Dincolo de cele menționate mai sus, semnătura electronică poate fi utilizată la ANAF, CNAS, ONRC, ITM, dar și în proiectele finanțate de stat de granturi disponibile pentru susținerea afacerilor afectate de pandemia de Covid-19. În plus, semnătura electronică are aceeași valoare legală ca semnătura privată, potrivit legii semăturii electronice și este considerată și probă judiciară.

Sunt singurul care folosește semnătură electronică?

Evident, orice antreprenor se întreabă dacă adoptă o tehnologie și se digitalizează, dacă va avea parteneri de business la fel. Și dacă unele soluții de digitalizare te ajută intern, partea de semnătură electronică te ajută și în relație cu alte afaceri. Conform ultimului studiu al Comisiei Europene, 43,3% din companiile private din UE utilizează semnătura electronică.

Siguranța semnăturilor electronice

Dincolo de orice aspect, afacerile au date sensibile și vrei să le protejezi. Și dacă semnăturile obișnuite sunt relativ nesigure, semnătura electronică poate fi folosită doar de o singură persoană, pentru că ea are token și codul PIN. Astfel, nu poate semna altcineva pentru tine.

Ce conține pachetul Mastercard și certSIGN

Cu pachetul de transformare digitală a afacerii pe care-l pun la dispoziție certSIGN și Mastercard, afacerile pot semna de la distanță contractele. Posesorii cardurilor Mastercard Business beneficiază de reduceri de 30% la cele mai des utilizate servicii certSIGN.

Astfel, antreprenorii pot avea o semnătură electronică calificată Paperless pe o durată de 1-3 ani. Ei pot alege între o semnătură, dacă vorbim de o afacere cu o singură persoană cu drept de semnătură, sau mai multe semnături pe firmă. Costul semnăturii digitale pentru un an e de 35 de euro cu reducerea de 10% acordată la pachetul Mastercard Business.

De asemenea, antreprenorii au acces și la platforma Paperless flowSIGN care permite crearea de fluxuri în vederea semnării electronice a documentelor de către unul sau mai mulți semnatari utilizând semnătura electronică calificată, conform Regulamentului European eIDAS 910/2014. E singura platformă din România care integrează toate procesele de semnare, de la identificare și emitere certificat, până la semnarea și descărcarea documentelor. Licența standard e de 100 de euro, dar cu reducerea de 30% prin pachetul Mastercard Business poate ajunge la 70 de euro.

În plus, antreprenorii au acces și la serviciile de arhivare electronică cu valoare legală. Documentele sunt arhivate electronic în soluția de arhivare certSIGN certificată în conformitate cu prevederile legale. Pentru această perioadă de arhivare se pot încărca până la 100 de documente cu un spațiu alocat de maxim 250 Mb. În loc de costul de 28 de euro, antreprenorii cu Mastercard Business pot avea totul la 25 de euro.

În plus, au consultanță în implementarea semnăturii electronice timp de două ore în mod gratuit. Pachetul de 128 de euro standard devine 95 de euro prin reducerile acordate prin Mastercard Business.

Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii

Mastercard susține antreprenorii din România prin „Pachetul pentru Digitalizarea afacerii”, o suită de soluții pentru accelerarea transformării digitale dedicată antreprenorilor și întreprinderilor mici și mijlocii din România ce își realizează operațiunile financiare prin cardurile Mastercard Business emise în România.

„Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii” aduce împreună o serie de parteneri care se adresează segmentul de clienți IMM și care au construit pentru aceștia soluții personalizate, disponibile în baza parteneriatului cu Mastercard, care vin la pachet cu discounturi de preț atunci cand sunt achiziționate cu un card Mastercard Business.

Setul a debutat cu o serie de oferte relevante, create împreună cu Connections Consulting, certSign și SanoPass, urmând să fie extins cu noi beneficii pe toată durata anului 2021.

Începând cu 15 martie, posesorii de carduri Mastercard Business emise în România beneficiază de 6 luni de asistență gratuită la achiziționarea pachetului Digital Workplace pentru o perioadă de 12 luni.

Soluția oferită de Connections Consulting constă în hardware, software și suport, precum și până la 30% aplicat la cele mai des utilizate servicii de încredere eIDAS oferite de certSIGN, alături de consultanță gratuită, de 2 ore, 4 ore și, respectiv, 6 ore, în funcție de tipul de pachet achiziționat.

Sursa: https://start-up.ro/digitalizarea-afacerii-de-ce-ai-nevoie-ca-business-de-semnatura-digitala/