Resurse necesare pentru afacere -Partea I-

 Un pas important in evaluarea ideii de afaceri este legat de evaluarea resurselor necesare si a celor disponibile. Definim  antreprenorul ca fiind o persoana ce gaseste metode de a crea o punte intre resursele necesare si cele disponibile pentru a duce la indeplinire oportunitatea. Multe esecuri apar deoarece controlul antreprenorului asupra resurselor necesare pentru activitate se afla intr-un punct critic. Dar care sunt resursele implicate in demararea afacerii? Setul complet include:

  • Abilitati personale tehnice
  • Relatii
  • Finante
  • Echipamente
  • Cunostinte
  • Date legate de marketing
  • Resurse umane
  • Management

Principalul rol al unui antreprenor este sa identifice, cu creativitate, resursele si ilocuitorii alternativi. Controlul resurselor nu inseamna in mod necesar posesie. Resursele pot fi obtinute si pe termen limitat de la alte persoane/firme care le au in proprietate. Credibilitatea este, deci, foarte importanta, antreprenorul asumandu-si riscuri cu furnizorii de la care inchiriaza, ia in leasing sau imprumuta resurse pe baza unor intelegeri contractule sau non-contractuale.

Cunostinte (Know How)

S-ar putea sa nu fie evident, dar conformitatea cu restrictiile legale afecteaza, de asemenea, resursele. Practica standard de afaceri poate necesita mult timp si, de multe ori, aprobari destul de costisitioare si achizitii greoaie pentru:

  • Licente
  • Proceduri de functionare
  • Aprobari ale produselor si testari
  • Patente
  • Cerinte de calitate

O simpla aprobare neobtinuta la timp poate pune in pericol activitatea extrem de serios. De asemenea, utilizarea unei tehnologii, a unei idei sau a unui simbol fara a avea autorizatia necesara poate avea consecinte majore daca se ignora legislatia referitoare la drepturile de autor.

Locatia/ spatiile pentru afaceri

Spatiul pentru orice activitate (comert, serviciu, productie) trebuie sa indeplineasca anumite cerinte de baza:

  • Sa ofere siguranta pentru oameni si operatiuni
  • Sa fie adecvat pentru o anumita functie
  • Sa ofere un mediu placut sau cel putin acceptabil pentru oameni
  • Sa reprezinte un simbol al companiei pentru clienti
  • Sa fie avantajos din punct de vedere economic
  • Sa aiba o locatie pe placul clientilor, furnizorilor si angajatilor