Low-code, o soluție pentru accelerarea digitalizării în România

Fiecare companie este unică și digitalizarea trebuie să se plieze pe capacitățile și nevoile acesteia. Totuși, sunt scenarii de utilizare în care nevoile sunt comune la nivelul tuturor organizațiilor.  Printre cele mai importante nevoi se numără comunicarea, organizarea și optimizarea fluxurilor de informații, dar și managementul documentelor și operațiunilor.

Deși conceptul de low-code, ca instrument, poate fi de ajutor oricărui programator și oricărei companii, există trei zone concrete în care se poate dovedi de mare folos, se arată într-un raport Plant an App, startup românesc specializat în low-code

Primul este digitalizarea și automatizarea proceselor manuale. Fie că este vorba de procesul de recrutare a unui nou angajat, fie că este cel de administrare a relației cu clienții sau de fluxuri de aprobare, low-code este potrivit pentru a crea cadrul, a automatiza procesele, a integra tehnologia necesară fluxurilor complexe. Apoi, e vorba de aplicații care lucrează cu date, de la managementul Inventarului, CRM (Customer Relationship Management) și până la aplicații de HR și chiar financiar. Nu în ultimul rând, e componenta de prototipare prin care pot fi construite variante minime viabile ale unor aplicații importante cu scopul de a testa sau experimenta înainte de a dezvolta produsul propriu-zis.

Strategii în perioada crizei

Plant an App a structurat strategia de acțiune pentru digitalizare în criză pe cinci piloni:

 În general, adoptarea de noi tehnologii nu este primită cu brațele deschise de către toți angajații unei companii. În timpul, dar și după această perioadă de izolare socială, companiile și angajații vor avea o percepție mai pliată pe nevoile de digitalizare din business. Un aspect important într-o situație de criză este descoperirea de noi surse de potențial. Un exemplu e din industria produselor de lux, unde  nu se lua în considerare această opțiune din cauza unui model de business dezvoltat în jurul unei distribuții fizice și a interacțiunilor fizice cu clienții. O afacere care nu se îndreaptă spre digitalizare în această perioadă se expune unui risc major. O afacere  pusă pe pauză e mai aproape de eșec decât o afacere care funcționează cel puțin la nivel mediu.

Nu în ultimul rând, digitalizarea este o formă de avantaj competitiv. Într-o situație de criză, decalajul de performanță între companiile digitalizate și cele care nu au făcut încă pași în această direcție devine și mai accentuat. Astfel, accelerarea procesului de digitalizare, prin resurse care pot conduce rapid la un rezultat eficient, se poate dovedi o foarte bună soluție pe termen lung.

Sursă https://www.revistabiz.ro/low-code-o-solutie-pentru-accelerarea-digitalizarii-in-romania/