5 sfaturi pentru a construi o prezență de succes în social media

Prezenţa în social media este vitală brandurilor, indiferent dacă deţii un restaurant sau o companie care oferă servicii de logistică, apariția pe platformele de socializare reprezintă un atu care, folosit cum trebuie, poate atrage clienţi, îi poate fideliza şi poate contrui o imagine ireproşabilă brandului.

Conform infograficului pentru luna august 2019, postat de Zelist, numărul de utilizatori activi şi paginilor active pe principalele reţele de socializare este covârşitor:

Facebook înregistrează un total de 10.000.000 de conturi şi 38.182 pagini active.  

Youtube se bucura de 865.321 uşeri romani cu activitate vizibilă de-a lungul timpul.

Instagram a trecut pragul de un milion, înregistrând 1.134.755 utilizatori.

Este imposibil ca printre aceştia să nu se afle clienţii companiei tale. Pentru a te asigura că îi construieşti o imagine şi o prezenta de succes pe social media, iată o serie de sfaturi care să te ajute în acest demers:

Planificare

Întocmiţi un calendar al postarilor pe social media. Acesta ar trebuie să includă planificarea conţinutului pe care doriţi să îl distribui cu 30 de zile înainte. Totodată, dacă postările au fost programate din timp, cel mai bine este să le verifici cu o zi-două în avans, pentru a vă asigura că sunt încă adecvate.

Încurajează angajaţii să susţină brandul

Încurajează angajaţii să distribuie postari, conţinut şi să consolideze autenticitatea brand-ului. Postările vor avea întotdeauna mai multă relevanta dacă sunt distribuite de o persoană, nu de un brand. Oamenii nu se pot identifica la un nivel personal cu un brand, în acelaşi mod în care o fac cu o altă persoană.

Arată mai mult

Întotdeauna vizualul câştiga în fata textului. Asta se întâmplă pe fiecare platformă de socializare. Încearcă să faci în aşa fel încât fiecare postare să fie mai atrăgătoare şi mai plăcută văzului şi mai puţin banală şi administrativă/informativă. În acest sens, ideal este să limitezi textul.

Personalizează şi optimizează comunicarea pentru platformă

Ceea ce funcţionează pe unele platforme nu funcţionează pe altele. Unele tipuri de postari sunt mai eficiente pentru anumite reţele, de aceea  partea vizuală ar trebuie să fie realizată cu grijă.

Creează o voce pentru brand

Încearcă să conturezi o voce brand-ului, o voce prietenoasă. Poţi scrie un copy bun în acelaşi mod în care vorbeşti cu un coleg său prieten. Cele mai de succes sunt cele care abordează un ton conversaţional. Bineînţeles, asta se aplică în cazul în care nu intervin anumite reglementări.

Sursa https://portalmanagement.ro/