Piața de consultanță în România

Consultantul este un specialist care dă indicații sau trage concluziile în chestiuni care privesc specialitatea sa, și a cărui muncă are un impact major asupra organizației consiliate. Astfel, se prestează o activitate de consultanță ori de câte ori se încearcă îmbunătățirea unei stări de lucruri, fără a avea însă un control direct asupra implementării soluției propuse.

Conform companiei Horvath&Partners, piața serviciilor de consultanță din România a înregistrat o creștere de circa 6% în anul 2018, față de anul 2017. Conform rezultatelor raportate de principalele companii de consultanţă din regiune, țara noastră se clasează pe a doua poziţie, pe prima poziție fiind Polonia, ca valoare a serviciilor de consultanţă oferite de cei mai importanţi jucători din domeniu, în anul 2018. De asemenea, conform aceluiași raport, în anul 2018 a fost înregistrată cea mai mare creștere a cererii de servicii de consultanță din anul 2013 până în prezent.

Cele mai multe cereri de servicii au venit din partea companiilor de servicii financiare, urmate de serviciile din sectorul energetic și cel al resurselor umane. De asemenea, sunt solicitate și servicii de consultanță din domenii precum: producție, servicii, media, telecomunicații, retail, etc. Creșterile cele mai importante au fost observate la serviciile de consultanță pentru producție și retail, care au înregistrat și creșteri de circa 10%.

 Surse:

  1. www.bursa.ro
  2. www.wall-street.ro