Ce presupune un mediu propice dezvoltării antreprenoriatului?

În România există zicala: ,,oamenii sfințesc locul”,dar pentru o dezvoltare ideală a mediului antreprenorial, este nevoie, pe lângă oamenii dedicați, gata de muncă și cu multe idei de schimbare a comunității, și de cadre legislative bine definite, de un sistem la nivel național cât mai bine pus la punct și nu în ultimul rând, de educație. La toate acestea putem contribui, ca în timp România să devină un mediu de nota 10 pentru antreprenori.

Radiografia pe scurt a antreprenoriatului în lume

Forbes a realizat un clasament al celor mai bune țări pentru a face afaceri, iar surpriza adusă de studiu a fost faptul că, în plin proces Brexit, Marea Britanie se afla pe primul loc. În top 10 se regăsesc și Noua Zeelandă, Olanda, Canada, Hong Kong, Danemarca, Irlanda, Singapore și Elveția.

Specialiștii Forbes mărturisesc faptul că Marea Britanie a ocupat primul loc, datorită pregătirii tehnologice şi a educaţia forţei de muncă care au jucat un rol important.

România a ocupat locul 43 in top, fiind însă mai bine clasată decât în anul 2017 când ocupase locul 45.

România-mediu propice, dar cu  know-how scăzut

În țara noastră există multe exemple de succes în antreprenoriat. Afacerile de familie care s-au transformat în business-uri premiate în întreaga lume, tinerii curajoși care au accesat finanțări europene și voluntarii care au dezvoltat proiecte pentru comunități, toate au contribuit la un start pozitiv în acest domeniu.

Mulți specialiști afirmă că România este un mediu propice pentru antreprenoriat, deoarece terenul este relativ neexplorat, iar oportunitățile în piață sunt variate. Problema apare însă în următoarele două dimensiuni: cea a cadrului legislativ și cea a educației antreprenoriale. Un studiu EY România, la care au participat 357 de antreprenori din România, a identificat primele cinci obstacole pe care le întâlnesc antreprenorii în România:

  • educația precară în domeniu
  • accesul la finanțare
  • mentalitatea și teama de eșec
  • birocrația excesivă
  • nivelul taxelor

Pentru a spori investițiile mediului privat, o țară trebuie să aibă reglementări care să vină în întâmpinarea investitorilor. La acest capitol, România mai are de recuperat, însă inițiativa societății își poate pune amprenta asupra deciziilor la nivel înalt.

Schimbarea este cu atât mai vizibilă, cu cât implicarea este mai mare, iar în punctul acesta discutăm despre educație. Într-o statistică a Comisiei Europene se observă că Danemarca, Suedia, Finlanda și Norvegia sunt țările care au implementat activ conceptul de educație antreprenorială și care au o rată crescută în inovare și business.

Know-how-ul este esențial pentru succes. Lucrurile care sunt făcute cu profesionalism, aduc rezultatele dorite. Antreprenoriatul duce ideea către un produs finit, iar drumul poate fi anevoios dacă nu știi cum să proiectezi un plan de afaceri, dacă nu poți anticipa probleme și nu ai informații concrete despre posibilități de finanțare, extindere, marketing, comunicare&PR etc.

Într-un to do list  privind antreprenoriatul, trebuie marcate trei aspecte: inițiativa, implicarea activă și formarea continuă. Astfel, veți fi mai aproape de succes!

Sursă:https://www.entrepreneurship-academy.ro/ce-presupune-un-mediu-propice-dezvoltarii-antreprenoriatului-romania-vs-alte-tari-powered-by-dedeman/