Cum pot supraviețui antreprenorii următoarei recesiuni

     Se vorbește din ce în ce mai des despre o recesiune gravă, fie din cauza unei expansiuni economice de-a lungul deceniului, fie din cauza rapoartelor recente ale curbei randamentului. Orice recesiune este un moment dificil, dar poate fi deosebit de devastator pentru antreprenori, care adesea au mai multe de pierdut.

O strategie mai bună este să te pregătești pentru ce este mai rău și să-ți protejezi afacerea și pe timp de criză. Dar cum poți face asta? Iată patru lucruri de care să ții cont

   Ajustează-ți oferta

Antreprenoriatul de succes constă întotdeauna în furnizarea de valoare, însă această valoare stă întotdeauna în ochii clientului tău. Acest lucru nu se schimbă în timpul unei recesiuni. De fapt, poate fi și mai important să lași valoarea să decidă. Întreabă-te nu care este valoarea ofertei tale, ci care va fi pentru clienții tăi în perioadele economice proaste.

   Alege flexibilitatea în defavoarea costului

O recesiune duce la o activitate economică mai scăzută, așa că pare intuitiv să ne concentrăm pe a tăia din costuri. Ei bine, asta nu e întotdeauna prudent. Costurile producției sunt deseori micșorate, făcând investiții substanțiale în bunurile capitale precum mașinării și fabrici.Flexibilitatea poate fi mai importantă decât costul de producție mediu.

   Renegociarea contractelor cu furnizorii

Când începi să îți faci griji pentru recesiune, este posibil ca și furnizorii tăi și alte părți interesate să facă acest lucru. Atunci este o idee bună să începi o discuție sinceră despre așteptărilor ambelor părți și să ajustați împreună contractile.Discutați și negociați posibile modificări sau adăugați clauze pe care le puteți utiliza și din care să profitați ambii, dacă economia începe să se slăbească.

   Gândește-te la recesiune ca la o oportunitate de extindere

O recesiune dă naștere pesimismului, deci este firesc să te îngrijorezi și să începi să faci ajustări privind costurile, salariile, etc, dar asta fac toți ceilalți, ceea ce înseamnă că scade concurența și că prețurile activelor scad și ele. Odată cu creșterea șomajului, va fi mai ușor să angajezi lucrători calificați. Prin urmare, pentru întreprinderile care nu se ocupă de economie, aceasta este o oportunitate de extindere și de reducere a costurilor.

   Modul potrivit de a anticipa o încetinire economică nu este acționând din frică, ci pregătindu-te pentru ceea ce ar putea aduce. Antreprenorii care văd semnele unei crize și își pregătesc afacerile de recesiune, nu numai că au o șansă mai mare de supraviețuire, dar pot profita de oportunități, și pot ieși din această criză și mai puternici.

Sursa https://www.managerexpress.ro/